Általános szerződési feltételek egészségügyi szolgáltatás nyújtása vonatkozásában
HATÁLYOS 2021.08.10.. NAPJÁTÓL
Az Aura Clinic Kft.(székhely: 2111,Szada, Várdombi utca 33, adószám: 27408250-2-13, cg.: 13-09-214821, működési engedély száma: BP-06/NEO/23746/2021, felelősségbiztosítás: AHB986103564), mint a Nuovo Clinic (1095 Budapest, Tinódi utca 1-3 B épület fsz.2.) üzemeltetője, a továbbiakban: Szolgáltató.
az általa nyújtott
a. orvos-esztétikai kezelések
b. rész bőrgyógyászatba sorolandó szakorvosi ellátás
c. bőrminőség javítás célját szolgáló konzultáció
d. életmód- és étkezési tanácsadások
e. kozmetikai kezelések
a továbbiakban együtt: egészségügyi szolgáltatások igénybevételének és nyújtásának egyes feltételeit és a létrejött szerződések általános szerződési feltételeit (a továbbiakban: ÁSZF) az alábbiak szerint állapítják meg:
1. Az ÁSZF hatálya, a szerződés létrejötte, tárgya, tartalma
a) A jelen ÁSZF vonatkozik valamennyi, a Szolgáltatók által egészségügyi szolgáltatások nyújtása vonatkozásában kötött egyedi szerződésre, függetlenül attól, hogy azt írásba foglalták-e. Az jelen ÁSZF-től eltérni érvényesen kizárólag írásban lehet.
Szolgáltatók az ÁSZF hatályos szövegét, illetve annak módosítása esetén a módosított szöveget a módosítás hatályba lépése előtt 7 nappal a weboldalukon közzéteszik.
A Páciens az időpontfoglalással, valamint a szolgáltatások megrendelésével, illetve igénybevételével kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket a szerződéskötést megelőzően megismerte, az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el.
b) A szerződés a szolgáltatást igénybe vevő személy (a továbbiakban: Páciens) és a Szolgáltató (a továbbiakban együtt: Felek) között jön létre.
Szolgáltatónak eltérő tájékoztatás hiányában az a Társaság minősül, amely az igénybe veendő szolgáltatást nyújtja, azaz az igénybevétel helye szerinti Orvos-Esztétikai Központ üzemeltetője.
A Szolgáltató személyéről a Páciens a visszaigazoló e-mailben is tájékoztatást kap.
c) A korábban kötött szerződésnek tárgyát nem képező kezelésre vonatkozó szakorvosi konzultációra történő időpontfoglalással és annak visszaigazolásával a Felek között szerződés jön létre e szolgáltatás vonatkozásában.
A Szolgáltató az időpontfoglalást legkésőbb 2 munkanapon belül igazolja vissza. Visszaigazolás hiányában szerződés nem jön létre.
A kezelés, beavatkozás tekintetében a Felek a konzultáció alapján személyesen kötnek szerződést írásban, szóban vagy ráutaló magatartással.
d) A Szolgáltató(k) által nyújtott egészségügyi szolgáltatások – tájékoztató jelleggel – Nuovo Clinic weboldalán https://www.nuovoclinic.hu vagy online időpontfoglaló felületén https://nuovoclinic.salonic.hu feltüntetésre kerülnek. Szolgáltatók a szolgáltatások körét bármikor jogosultak módosítani.
e) A Szolgáltatások alapárát, illetve az óradíjakat Szolgáltató weboldalán kihelyezett árlista tartalmazza. Szolgáltató jogosult arra, hogy az árlistáját bármikor módosítsa, melyet legkésőbb a változás hatályba lépését megelőző 30 nappal közzé tesz.
A Szolgáltató az igénybe veendő konkrét ellátás tekintetében árajánlatot a konzultáción való személyes megjelenés alkalmával, a kezelést, beavatkozást megelőzően, szóban ad. Írásbeli ajánlatot (a továbbiakban a szóbeli és az írásbeli ajánlat együtt: árajánlat) külön igény esetén vagy egyedi esetben ad. Az árajánlat az azon feltüntetett ideig, ennek hiányában 30 napig érvényes, függetlenül a kezelés alkalmainak számtól és időtartamától.
Szolgáltató a Szolgáltatást csak abban az esetben kezdi meg, illetve végezi el, ha a Páciens az árajánlatot előzetesen elfogadja. Az árlista és az árajánlat ütközése esetén az árajánlatban foglaltak az irányadók.
Nem minősül ajánlattételnek az az eset, amikor egy érdeklődő személyesen, telefonon, közösségi oldalon, vagy e-mailben érdeklődik a szolgáltatásokról és annak díjairól, és azokról a Szolgáltató tájékoztatást ad. A Szolgáltató által ilyenkor megadott adatok és információk csak tájékoztató jellegűek, ajánlattételre minden esetben csak a Páciens bejelentkezés alapján történő megjelenésekor, személyesen kerül sor.
A konzultációs díj a 3 hónapon belül igénybe vett orvos-esztétikai szolgáltatás esetén beleszámít az orvos-esztétikai szolgáltatás díjába.
Az akciós, promóciós árak kizárólag a megjelölt időszakra érvényesíthetőek, egyéb kedvezménnyel össze nem vonhatóak. A 3-4 alkalmas kezelésekre adott árengedmény esetén – eltérő megállapodás hiányában – a szerződéskötéstől számított 6 hónapon belül valamennyi kezelést igénybe kell venni.
f) A Felek között létrejött szerződések tárgya a szakorvosi konzultáció, továbbá az ez alapján a Páciens által megrendelt és a Szolgáltató által nyújtani vállalt egészségügyi szolgáltatás (a továbbiakban: Szolgáltatás).
A Szolgáltatás vonatkozásában létrejövő szerződés tárgyát és tartalmát a jelen ÁSZF és mellékletei, az árlistán feltüntetett (kizárólag: konzultációs díj), illetve az árajánlat szerinti ár, a betegregisztrációs, tájékoztatási és beleegyező nyilatkozatok tartalmazzák.
A Páciens tudomásul veszi, hogy a szolgáltatások igénybevételéhez a jelen ÁSZF rendelkezései elfogadása mellett el kell fogadnia az egyéb dokumentumokban rögzített feltételeket. A Páciens tudomásul veszi továbbá, hogy az árajánlat elfogadásával vagy a betegregisztrációs, tájékoztatási és beleegyező nyilatkozatok aláírásával vagy a szolgáltatás igénybevételével megrendeli a Szolgáltatásokat.
g) A Páciens köteles betartani és az esetleges kísérővel betartani a Szolgáltató mindenkori házirendjét, ami a jelen ÁSZF mellékletét képezi. A Páciens tudomásul veszi, hogy a Házirend be nem tartása esetén akár a Páciens, akár a kísérő szegi meg, a Szolgáltató jogosult a kezelést félbeszakítani, vagy megkezdését megtagadni. Ennek további, fizetési kötelezettséggel járó jogkövetkezményeit a 6. pont tartalmazza.
2. Bejelentkezés
a) A Szolgáltatások kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján vehetők igénybe. Időpontot telefonon, e-mailben, online időpontfoglaló felületen vagy honlapon található időpont foglalási űrlap kitöltésével lehet igényelni.
A Páciens által történt előzetes időpontfoglalás csak akkor válik véglegessé, ha azt a Szolgáltató munkatársa visszaigazoló e-mail útján megerősíti.
A Felek között elektronikus úton szerződés nem jön létre.
b) A lefoglalt időpontot megelőzően 24 órával emlékeztető email és SMS üzenet kerül kiküldésre a Páciens által megadott e-mail címre vagy mobil telefonszámra. A Szolgáltató munkatársai legkésőbb a lefoglalt időpontot megelőző napon telefonon is megpróbálhatják felhívni a Pácienseket a lefoglalt időpontra vonatkozó emlékeztetés végett.
c) Amennyiben a Páciens által kívánt időpontban nincs szabad kapacitás, úgy lehetőség van várólistára feliratkozni. Amennyiben felszabadul hely a kívánt időpontban, úgy Szolgáltató munkatársa telefonon, illetve e-mailben megpróbálja értesíteni arról a Pácienseket a várólistán rögzített sorrend szerint.
d) A Páciens köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót e-mailben vagy telefonon, amennyiben a lefoglalt időpontban megjelenni nem tud.
e) A késésre, az időpont halasztására és lemondására vonatkozó rendelkezéseket a 3. pont tartalmazza.
f) Amennyiben a Páciensnek a Szolgáltatók felé fizetési kötelezettsége áll fenn, csak akkor biztosítanak a részére időpontot, amennyiben a fizetési kötelezettségének maradéktalanul eleget tesz. A fizetési kötelezettség teljesítéséig a Szolgáltatók jogosultak a bejelentkezést és a Szolgáltatás teljesítését is megtagadni.
3. A Szolgáltatások igénybevétele
a) A Szolgáltató orvos-esztétikai beavatkozásokat kizárólag a Nuovo Clinic orvosával történt előzetes konzultációt követően végez. Az időpont egyeztetés alkalmával a Páciens számára a Szolgáltató – lehetőségei szerint – biztosítja, hogy úgy foglaljon időpontot, hogy amennyiben a konzultációt követően a kezelés mellett dönt, a Szolgáltató a kezelést el tudja végezni és a kezelés azonnali igénybevételének nincs orvosi kontraindikációja, úgy az első kezelést már azonnal igénybe veheti.
b) A Szolgáltató kezeléseket kizárólag előzetes orvosi konzultációt követően végez. A konzultációt kizárólag a Nuovo Clinic orvosa végzi (más intézményben végzett előzetes állapotfelmérés és kezelési terv alapján nem végzünk kezeléseket). Amennyiben a műtét igénybevételének nincs szakorvosi kontraindikációja, úgy új időpont foglalás szükséges, azonnali igénybevételre nincs lehetőség.
c) A Páciens köteles a szolgáltatás igénybevételekor az arra alkalmas fizikai és pszichikai állapotban megjelenni, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni. Szolgáltató megtagadhatja a szolgáltatások elvégzését a jelen ÁSZF további pontjaiban foglalt esetekben is.
d) A Páciens a Szolgáltatás igénybevétele előtt részletes szóbeli tájékoztatást kap a szolgáltatás teljes menetéről. A Páciens tudomásul veszi, hogy amennyiben külön írásban nem kéri, úgy a szóbeli tájékoztatást és a Szolgáltató által rendszeresített formanyomtatványokat, tájékoztató, beleegyező nyilatkozatokat és betegregisztrációs lapot elegendőnek tartja az adott Szolgáltatás igénybevételéhez és azok aláírásával elismeri, hogy kellő előzetes tájékoztatásban részesült.
Amennyiben a Páciens ugyanazt a kezelést korábban már igénybe vette, az arról szóló beleegyező nyilatkozatot egyszer már aláírta, úgy ismételt kezelés esetében – a jogszabályi előírások ellentétes rendelkezései hiányában – ráutaló magatartásával is létrejön a szerződés, illetve elvégezhető a Szolgáltatás.
e) Késés
A lefoglalt időpont a kezelés kezdési időpontja. A pontos kezdéshez 5 perccel előbbi érkezés szükséges.
Késésnek a kezdési időponthoz képest való rendelkezésre állás tényleges időpontja minősül.
Amennyiben a Páciens közli vagy technikai probléma révén nem közli a késését, és maximum 10 percet késik, a Szolgáltató azt tudomásul veszi. Amennyiben a Páciens közli a késését, és 10 percet meghaladó a késés, úgy az eset körülményeinek figyelembevételével a Szolgáltató jogosult egyoldalúan eldönteni, hogy teljesíti-e a Szolgáltatást vagy új időpont foglalása szükséges. Az utóbbi eset az időpont Páciens részéről való lemondásnak minősül.
Amennyiben a Szolgáltató a Szolgáltatást elvégzi, azonban az a tervezettnél rövidebb ideig tart, az elmaradt rész későbbi "pótlására" nincs lehetőség, a Páciens kár- vagy költségtérítésre nem jogosult.
f) Halasztás
A Páciens jogosult a lefoglalt időpontot legkésőbb 24 órával azt megelőzően díjmentesen halasztani más időpontra, telefonon, e-mailen vagy egyéb szöveges üzenetben.
Műtéti időpont esetén az időpontot legkésőbb 1 héttel azt megelőzően lehet díjmentesen halasztani, legfeljebb 2 alkalommal.
A halasztott időpont lefoglalására a bejelentkezésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. A fenti időtartamon belüli halasztás a Páciens részéről való lemondásnak minősül.
g) Az időpont lemondása:
A Páciens az előzetesen lefoglalt időpontot legkésőbb 24 órával azt megelőzően díjmentesen tudja lemondani telefonon, e-mailen vagy egyéb szöveges üzenetben, valamint az e-mail értesítőben megadott linken keresztül.
Az időponton való meg nem jelenés lemondásnak minősül.
h) Az e-f-g) pontokban rögzített határidőn vagy időtartamokon belüli lemondás és halasztás esetén felmerülő fizetési kötelezettségekre a 6. pontban foglaltak az irányadók.
i) A Szolgáltató jogosult arra, hogy amennyiben a Szolgáltatás elvégzését előleg fizetéséhez köti, az előleg határidőben való meg nem fizetése esetén az időpontot törölje, ami egyben a szerződéstől való elállásnak minősül.
A felmerülő fizetési kötelezettségekre a 6. pontban foglaltak az irányadók.
4. A Szolgáltató jogai és kötelezettségei
a) A Szolgáltató, illetve a nevében tevékenységet végző személy az egészségügyi tevékenységet az adott helyzetben általában elvárható gondossággal, a szakmai követelmények keretei között, etikai szabályok megtartásával, legjobb tudása és lelkiismerete szerint, a rendelkezésére álló tárgyi és személyi feltételek által meghatározott szinten, szakmai kompetenciájának megfelelően, továbbá a tevékenységére vonatkozó jogszabályok, előírások, szakmai szabályok és protokollok betartásával nyújtja.
A Szolgáltató a tevékenységét a hatályos jogszabályokban előírt feltételek biztosításával látja el.
b) A Szolgáltató a Szolgáltatást a Páciens adatszolgáltatása, és előzetes orvosi konzultáció alapján végzi. A Szolgáltató a Szolgáltatás szakmai szempontú elemeit maga jogosult meghatározni, illetve jogosult a kezelés során azt bármikor megváltoztatni.
c) A Szolgáltató a szolgáltatások teljesítéséhez jogosult közreműködőket, alvállalkozókat igénybe venni, akiknek a tevékenységéért úgy felel, mintha a tevékenységet saját maga látta volna el. A Szolgáltató a közvetített szolgáltatásokat változatlan formában, de nem feltétlenül változatlan áron értékesíti a Páciens részére.
d) A Szolgáltató a szakmai szabályok betartására akkor is köteles, ha ez a Páciens kérésével vagy igényével ellentétes. Ha a Páciens által kért kezelés, beavatkozás jogszabályba vagy szakmai szabályba ütközik, Szolgáltató köteles az ellátást megtagadni.
Szolgáltató – a jelen ÁSZF-ben külön szabályozott eseteken túl is – jogosult a kezelést megtagadni, ha
(i) ha a Páciens által kért Szolgáltatás szakmailag nem indokolt;
(ii) ha a szükséges ellátás nyújtásához Szolgáltatónál nincsenek meg a személyi, illetve tárgyi feltételek;
(iii) ha a Páciens vagy képviselője, illetve kísérője az együttműködési kötelezettségét súlyosan vagy a kezelés eredményére kihatóan megsérti;
(iv) ha a Szolgáltató személyzetével, más betegekkel vagy a Központban tartózkodó harmadik személyekkel szemben Páciens, a képviselője vagy a vele együtt érkező személy sértő vagy fenyegető magatartást tanúsít;
(v) ha a Szolgáltató személyzetének, más Páciensnek vagy a Központban tartózkodó harmadik személyeknek életét vagy testi épségét a Páciens, a képviselője vagy a vele együtt érkező személy vagy az ellátott személy magatartása veszélyezteti; vagy
(vi) fizetési kötelezettségének Páciens nem tesz eleget.
Ezekben az esetekben a Szolgáltató jogosult arra, hogy a Páciens szerződésszegésére figyelemmel kár-, illetve költségtérítést követeljen a 6. pontban foglaltak szerint, ugyanakkor Páciens a Szolgáltatóval szemben költségei vagy kára megtérítését nem követelheti.
e) Ha bármely előre nem látható váratlan külső ok vagy körülmény miatt Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtására a lefoglalt időpontban vagy helyen nem képes, nem minősül Szolgáltató részéről szerződésszegésnek, így a Páciens új, egyeztetett időpontban, illetve helyen veheti igénybe a szolgáltatást.
f) Szolgáltató jogosult arra, hogy a kezelőorvos személyét megváltoztassa, amiről a Pácienst – amint lehetséges – tájékoztatja.
5. A Páciens jogai és kötelezettségei
a) A Páciens köteles a lefoglalt időpontot megelőzően 5 perccel megjelenni, a lefoglalt időpontban kezelés megkezdésére készen állni, a Szolgáltató által az igényelt kezeléssel összefüggésben kért adatokat és tájékoztatást megadni, a házirendet betartani és a kísérőjével betartatni, valamint a Szolgáltatás díját Szolgáltató részére megfizetni.
A Páciens köteles továbbá tiszteletben tartani az ellátására vonatkozó és a hatályos magyar jogszabályokat, valamint a Szolgáltató működési rendjét.
b) A Páciens jogosult a kezelésről, annak menetéről és várható költségeiről tájékoztatást és árajánlatot kérni.
Az esetlegesen szükséges tolmácsról, illetve fordításról a Páciens köteles gondoskodni a saját költségén.
c) A Páciens tudomásul veszi, hogy az egészségügyi szolgáltatások igénybevételéhez előzetes személyes orvosi konzultáción való részvétel, valamint a kezelés / vizsgálat napján páciens regisztrációs dokumentáció és beleegyező nyilatkozat aláírása szükséges.
A Páciens tudomásul veszi, hogy amennyiben a jogszabály által előírt, vagy a Szolgáltató által kért tájékoztató, vagy belegyező és állapotfelmérő nyilatkozatok aláírását megtagadja, úgy a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni és amennyiben ezzel összefüggésben költsége és/vagy kára merült fel, úgy azt a Pácienssel szemben érvényesíteni (6. pont).
d) A Pácienst megilleti az önrendelkezéshez való jog, amelynek gyakorlása keretében szabadon döntheti el, hogy kívánja-e a Szolgáltatást igénybe venni, vagy a kezelést, orvosi beavatkozást bármikor visszautasítani, illetve megszakítani. A Szolgáltatás szerződéskötést követően történt megszakítása, magtagadása vagy megszüntetése esetén azonban a Páciens az elvégzett Szolgáltatás díját, a Szolgáltató kárát és költségeit a 6. pont szerint köteles Szolgáltatónak megfizetni.
e) A Páciens a külön dokumentumba foglalt tájékoztatók és nyilatkozatok elfogadásával hozzájárul ahhoz, hogy rajta vagy az általa képviselt kezelt személyen a Szolgáltató orvos-esztétikai, plasztikai sebészeti, illetve nőgyógyászati beavatkozást hajtson végre, a szakmai szabályoknak megfelelően.
f) A Páciens köteles a Szolgáltatás igénybevételekor az arra alkalmas fizikai, higiéniás és mentális állapotban személyesen megjelenni, ezek hiányában a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását megtagadja.
g) A Páciens jogosult – az egészségügyi törvényben foglaltak szerint – a róla készült egészségügyi dokumentációban foglaltakat megismerni.
h) A Páciens jogosult arra, hogy az egészségügyi ellátásában részt vevő személyek az ellátása során tudomásukra jutott információkat, különösképpen a beteg egészségügyi és személyes adatait csak az arra jogosulttal közöljék, és azokat a vonatkozó jogszabályok szerint kezeljék (a továbbiakban: orvosi titok).
A Páciensnek joga van arról nyilatkozni, hogy betegségéről, annak várható kimeneteléről kiknek adható felvilágosítás, illetve kiket zár ki egészségügyi adatainak részleges vagy teljes megismeréséből.
A Páciens tudomásul veszi, hogy törvényben szabályozott esetekben Szolgáltató az egészségügyi adatait a hozzájárulása hiányában is köteles közölni harmadik személyekkel.
i) A Páciens köteles Szolgáltatóval és munkatársaival együttműködni és ennek keretében különösen, de nem kizárólag
– tájékoztatni őket mindarról, amely szükséges a megfelelő kezelés kiválasztásához, a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről,
– tájékoztatni őket – saját betegségével összefüggésben – mindarról, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről,
– tájékoztatni őket minden, az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett jognyilatkozatáról,
– a kezeléssel kapcsolatban tőlük kapott rendelkezéseket betartani,
– a jogszabályban előírt személyes adatait hitelt érdemlően igazolni.
6. A Szolgáltatás díja, fizetési feltételek, fizetési kötelezettség lemondás, késés, szerződésszegés esetén
a) A szerződés szerinti Szolgáltatások díja a Szolgáltató árajánlata szerinti díj, amely magában foglalja a kezelés díját és az anyagköltséget. A Páciens tudomásul veszi, hogy az árajánlat szerinti díj csak változatlan körülmények esetén érvényes, azaz az abban előirányzott díjtételek a kezelés során előálló szakmai okok, pl. előre nem látható beavatkozások, további anyagszükséglet stb. miatt is módosulhatnak.
b) A nyújtott Szolgáltatások díját a Páciens minden esetben köteles megfizetni a Szolgáltató részére, még akkor is, ha azt állítja, hogy a kezelés eredményével nem elégedett.
A Páciens abban az esetben is a teljes díj megfizetésére köteles, ha a késése okán a Szolgáltató a kezelést elvégzi, azonban az előirányzottnál rövidebb időtartamban. Ebben az esetben a hiányzó időtartam pótlására nincs lehetőség, a Páciens kártérítésre nem jogosult.
c) A Páciens a díjat a kezelést megelőzően vagy azt követően, a helyszínen köteles megfizetni készpénzben vagy banki átutalással rendezni.
d) Késedelmes fizetés esetén Páciens a Ptk. szerinti törvényes késedelmi kamat fizetésére köteles.
e) Ha a Páciens a díjat külföldi bankszámláról vagy bankkártyával fizeti meg, ennek valamennyi költsége, beleértve az átváltással felmerülő költségeket is, a Pácienst terheli.
f) Ha a Páciens a megkezdett kezelés megszakítását vagy megszüntetését kéri, az igénybe vett szolgáltatás díját, a Szolgáltató ebből eredő kárát, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségeit, de legalább egy orvosi konzultáció díját köteles Szolgáltató részére megfizetni.
g) Amennyiben a Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtását a jelen ÁSZF-ben szabályozott és meghatározott bármely okból megtagadja, ideértve azt az esetet is, ha a Szolgáltató a kezelést megkezdte, de annak befejezése vagy annak eredménye a Páciensnek szerződésszegése okán marad el, vagy a Páciens késése miatt a kezelés nem végezhető el, a Páciens a szerződésszegésére tekintettel kötbér fizetésére köteles, melynek mértéke azonos az adott kezelés díjával, konzultációs időpont esetén egy orvosi konzultációs óra díjával.
h) Ha a Páciens a konzultációs időpontot 24 órán belül mondja le, a Szolgáltató ebből eredő kárát, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségeit, de legalább egy szakorvosi óra díját köteles Szolgáltató részére megfizetni.
i) Amennyiben a Szolgáltató bármely előre nem látható váratlan külső ok vagy körülmény miatt a szolgáltatás nyújtására a lefoglalt időpontban vagy helyen nem képes, nem minősül Szolgáltató részéről szerződésszegésnek, így a Páciens új, egyeztetett időpontban, illetve eltérő helyen veheti igénybe a szolgáltatást, kár- vagy költségtérítés azonban nem illeti meg.
j) A Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a kötelezettségét beszámítással teljesíteni.
k) Abban az esetben, ha a Szolgáltatás igénybevétele olyan okból marad el, amiért a Páciens nem felelős (ideértve azt az esetet is, ha kiemelten bármely kezelést befolyásoló egészségi probléma vagy a megelőző vizsgálatok valamelyikének eredménye miatt a műtét nem végezhető el), és azt hivatalos okirattal igazolja, fizetési kötelezettség nem terheli.
7. Adatvédelem
a) A Szolgáltató a Pácienst a személyes adatainak kezeléséről külön tájékoztatóban tájékoztatja.
b) A Szolgáltató tájékoztatja a Pácienst, hogy Páciens részéről az adatszolgáltatás önkéntes, azonban a Szolgáltató által a Páciens egészségi állapotáról kért, illetve általa szolgáltatott adatok, információk és ezek változásának a Szolgáltatóval való közlése az egészségügyi szolgáltatás nyújtásához szükséges.
Adatszolgáltatás hiányában a Szolgáltató adott esetben nem a megfelelő kezelést nyújtja, illetőleg a beavatkozásokkal járó kockázatokat nem tudja megfelelően felmérni.
c) A Szolgáltató a Páciens elérhetőségi adatait (név, telefonszám, e-mail cím, levelezési cím) adatbázisában rögzíti abból a célból, hogy a kezelési időpontokról vagy azok esetleges változásairól, illetve a Pácienst érintő egyéb változásokról tájékoztassa.
8. Felelősség, szavatosság
a) A Szolgáltató a Szolgáltatásokat a szakmai szabályoknak megfelelően, a legnagyobb szakmai gondosság mellett nyújtja.
A Páciens tudomásul veszi, hogy valamennyi beavatkozásnak, kezelésnek van kockázata, és mindazt a kockázatot, amelyért a Szolgáltató nem tehető felelőssé, azaz amelyet a szakmai szabályoknak megfelelően végzett, a Páciensnek kell viselnie.
b) A Szolgáltató mindent megtesz a kívánt hatás, eredmény elérése érdekében, ugyanakkor a Páciens tudomásul veszi, hogy a szervezet biológiai reagáló képességétől, valamint az előre látható és előre nem látható kockázatoktól függően a várható eredmény az átlagostól eltérhet, mely eltérés miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
Tekintettel továbbá arra, hogy az esztétikai beavatkozások eredményének megítélése egyéntől függően rendkívül szubjektív, a Szolgáltatót esztétikai jellegű reklamáció esetére nem terheli, illetve kizár minden anyagi, vagy bármely egyéb felelősséget.
c) A kezelések közismert, továbbá a Szolgáltató által a Pácienssel ismertetett kockázatain túl esetenként előre nem látható, speciális, elsődlegesen esztétikai panaszokat, tüneteket, következményeket okozó elváltozások, bevérzések, bőr elszíneződések, változó vastagságú hegek, torzulások stb. keletkezhetnek a Páciens által kért beavatkozás következtében, melyekért a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik abban az esetben, amennyiben a szakma szabályai szerint járt el. Az ilyen kockázatok, panaszok és tünetek fellépése nem minősül a Szolgáltató részéről szerződésszegésnek, illetve ezekért a Szolgáltató a felelősségét is kizárja.
d) Nem terheli felelősség a Szolgáltatót olyan szövődményekért, vagy egyéb betegségekért, melyek abból erednek, hogy a Páciens jelen ÁSZF-ben, vagy a külön szerződésben foglalt kötelezettségeit megszegi, a kezelést végző orvos – illetőleg a Szolgáltató nevében eljáró személy – által adott utasításokat, javaslatokat vagy tanácsokat nem tartja be.
e) A Szolgáltató által végzett összes szolgáltatás igénybevétele előtti orvosi vagy kezelő által felvett anamnézisen túlmutató, esetlegesen fel nem merült, vagy eltitkolt (Ideértve: műtét, terhesség, szoptatás, gyógyszeres kezelés), de a kezelés és végeredmény szempontjából fontos, befolyásoló tényezőkkel bíró információ visszatartásából eredő károk kizárólag a Páciens terhelik, azokért a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik.
f) A szolgáltatást igénybevevő Páciens köteles az elvégzett kezeléssel kapcsolatban a Szolgáltató által javasolt kontroll vizsgálaton megjelenni. Amennyiben a Páciens a kontroll vizsgálaton nem jelenik meg, a Szolgáltató kezeléssel kapcsolatos utasításait nem tartja be, vagy más szolgáltatónál jelentkezik a kezeléssel kapcsolatban esetlegesen felmerült probléma megoldása érdekében, valamint a kezelt területen más szolgáltató által újabb beavatkozás történik, úgy a Szolgáltató mentesül a Páciensen végzett kezeléssel kapcsolatos felelősség alól.
g) A Szolgáltató a fenti eseteken túl is mentesül a felelősség alól, ha a Páciens a javasolt kezeléseket nem vette igénybe, és a panasza a be nem fejezett kezelési sorozat következménye; a Páciens olyan egészségromlása és/vagy a felhasznált anyag ebből eredő meghibásodása vonatkozásában, amelyet a Páciens életmódja, rossz szokása vagy betegsége okoz; a Páciens nem megfelelő életvitele, dohányzás, alkoholfogyasztás vagy kábítószer, illetve gyógyszer hatása következtében kialakuló panaszok tekintetében; a Páciens számottevő súlyváltozása esetén; , egyéb súlyos általános betegség esetén.
h) A Szolgáltató nem felelős azokért a költségekért és károkért, amelyek a Pácienst azért érik, mert a Szolgáltató vis maior esetén időszakosan nem tudja a szolgáltatását teljesíteni. A jelen ÁSZF szempontjából vis maiornak minősül különösen a háború, természeti kár és a kezelőorvos vagy a Szolgáltató adott szolgáltatással kapcsolatos közreműködőjének bármely okból bekövetkező betegsége, halála, sztrájkja vagy időleges távolléte, valamint a rendelőt érintő közszolgáltatások szünetelése.
i) A Szolgáltató a Páciens személyes tárgyaiért a Nuovo Clinic területén felelősséget nem vállal és nem köteles a Páciens Központban felejtett tulajdonát, személyes tárgyait megőrizni és a Páciensnek eljuttatni.
j) A Szolgáltató a fentieken túl is csak olyan szerződésszegésért, illetve kárért tartozik felelősséggel, amelyet szándékosan okozott, és amely kifejezetten és közvetlenül a szolgáltatás nyújtásával vagy a Szolgáltató magatartásával áll összefüggésben. A felelősség kizárása nem vonatkozik az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségre.
9. Vegyes rendelkezések
a) A szerződés a megrendelt szolgáltatás teljesítéséig tartó határozott időre jön létre.
b) Szolgáltatók jogosultak arra, hogy bármikor, de különösen jogszabályváltozások, szakmai előírások, protokollok, a nemzetközi partnerek standardjainak változása esetén a jelen ÁSZF rendelkezéseit módosítsák. A módosított ÁSZF a rajta feltüntetett időponttól hatályos, és a hatálybalépést megelőzően közzétételre kerül a Szolgáltatók weboldalán.
Kérjük, hogy a Szolgáltatás megrendelése, illetve igénybevétele előtt ellenőrizze az ÁSZF esetleges változásait.
c) A Felek a szerződéskötés és teljesítése során kötelesek együttműködni és tájékoztatni egymást a szerződést érintő lényeges körülményekről, és ezek változásáról. A tájékoztatás elmaradásából, késedelemből adódó jogkövetkezmények az információ közlést nem, vagy késedelmesen teljesítő Felet terhelik.
d) A Páciens jogosult az egészségügyi ellátással kapcsolatban a Szolgáltatónál panaszt tenni.
A Szolgáltató köteles a panaszt kivizsgálni, és ennek eredményéről a Pácienst a lehető legrövidebb időn belül, de legfeljebb harminc munkanapon belül írásban tájékoztatni. A panaszjog gyakorlása nem érinti a Páciensnek azon jogát, hogy a külön jogszabályokban meghatározottak szerint – a panasz kivizsgálása érdekében – a betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselőt foglalkoztató szervhez és más szervekhez forduljon.
e) Ha a Páciens fogyasztónak minősül, jogosult arra, hogy a Szolgáltató vagy a nevében eljáró személy magatartásával, tevékenységével vagy mulasztásával kapcsolatban szóban vagy írásban panaszt tegyen. A szavatossági igény (szerződésszegés orvoslása iránti igény) bejelentése nem minősül panasznak. A fogyasztói panaszokat a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben foglaltak szerint kezeljük. A panaszügyintézés helye a Szolgáltató székhelye, melyet az első oldalon talál meg. Ide leveleikkel is fordulhatnak.
f) A fogyasztónak minősülő Páciens jogvita esetén a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat, ha a Szolgáltatóval a vitás ügy rendezését megkísérelte, azonban az nem vezetett eredményre. A békéltető testületek elérhetőségéről, székhelyéről, telefonos és internetes elérhetőségéről, levelezési címéről információ a weboldalunkon található. A békéltető testület eljárására vonatkozó szabályokat a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18-37. §-ai tartalmazzák. A Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület: a Nuovo Clinic- 9. kerületi rendelő- Aura Clinic Kft. esetén a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület (székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., tel: 06-1-488-2131, e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu) A fogyasztóvédelmi szabályok megsértése esetén a fogyasztók panaszaikkal a területileg illetékes kormányhivatalokhoz fordulhatnak. A Páciens jogosult továbbá arra, hogy az igénye érvényesítésére bírósághoz forduljon.
h) A jelen ÁSZF -ben nem szabályozott kérdésekben a hatályos magyar jogszabályok, különösen a 2013. évi V. törvény (Ptk.), illetve az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény (Eütv.) rendelkezései az irányadóak.
Aura Clinic Kft.
2111, Szada, Várdombi utca 33
27408250-2-13